luni, 21 aprilie 2014

Tort cu trei fustite

Cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Pasti, m-am decis sa fac o mica prajiturica care sa ne gadile papilele gustative. Decizia a fost luata, acum trebuia sa gasesc si o reteta: nu biscuiti sau dulciuri ( mamei  mele nu prea ii plac), nici o prajitura prea insiropata ( mie mi se face rau de la ele :D ) si, in plus, sa aiba si ciocolata, sa fie pe placul lui Adi. Hmm, cam greu sa ne multumesti pe toti, nu? Noroc cu mami, care ne-a salvat si de data aceasta, gustand saptamana trecuta un tort cu 3 tipuri de ciocolata, care nu era nici dezgustator si  nici foarte dificil! Reteta isi are originile in Spania, avand un ingredient care iti poate da batai de cap, deoarece nu se gaseste in Romania, dar, daca cititi pana la capat, veti  descoperi inlocuitorul lui minune!



Timp de gatire : 01:00 ore
Numar portii: 6
Grad de dificultate: usor

Ingrediente





    1. Blat
  •    200 g biscuiti digestivi
  •    80 g unt la temperatura camerei
    2. Crema 1
  • 200 g ciocolata alba
  • 250 ml frisca nebatuta
  • 250 ml lapte
  • 1 plic "cuajada"- 12 g
   3. Crema 2
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 250 ml frisca nebatuta
  • 250 ml lapte
  • 1 plic "cuajada" - 12 g
   4. Crema 3
  • 200 g ciocolata amaruie
  • 250 ml frisca nebatuta
  • 250 ml lapte
  • 1 plic "cuajada"- 12 g
Preparare

Blat

Biscuitii se maruntesc (eu i-am maruntit in robot, ramane la alegerea dumneavoastra cum o faceti) (fig.1)apoi se amesteca cu untul(fig.2+fig.3+fig.4). Se formeaza blat in tava de tort cu dimensiunea de 24 de cm si se uniformizeaza ( dupa cum puteti vedea eu l-am uniformizat cu un pahar, dar, la fel, este aleatoriu) (fig.5+fig.6)



Crema 1
 1. Se pune intr-un vas ciocolata ( eu am sfaramat-o si am maruntit-o in robot, pt. a se topi mai repede), frisca si 200 ml lapte. 

2.Se pune pe aragaz si se amesteca pana se topeste ciocolata.

3. Cuajada se dizolva in 50 ml lapte si se toarna peste amestec, dupa ce s-a topit ciocolata.


4.Se fierbe 5 minute amestecandu-se continuu. Se amesteca pana capata consistenta unei smantani.

5. Se ia de pe aragaz si se toarna prima crema cu ajutorul unei linguri ( se lasa amestecul sa cada pe o lingura inclinata peste blat).

6. Se introduce tava in frigider pana se face urmatoarea crema, in cazul in care s-a racit. Se intareste foarte repede, nu este nevoie sa-l puneti la frigider.


Crema 2
1.       Se pune intr-un vas ciocolata, frisca si 200 ml lapte.

2.       Se pune pe aragaz si se amesteca pana se topeste ciocolata.

3.       Cuajada se dizolva in 50 ml lapte si se toarna peste amestec, dupa ce s-a topit ciocolata.

4.       Se fierbe 5 minute amestecandu-se continuu. Se amesteca pana capata consistenta unei smantani.

  5.    Se ia de pe aragaz si se toarna  peste prima crema cu ajutorul unei linguri ( se lasa amestecul sa cada pe o lingura inclinata peste blat). Se toarna mai incet, pentru a nu face gauri in prima crema, chiar daca aceasta s-a intarit.

6.       Se introduce tava in frigider pana se face urmatoarea crema, in cazul in care s-a racit.



Crema 3
1.       Se pune intr-un vas ciocolata, frisca si 200 ml lapte.

2.       Se pune pe aragaz si se amesteca pana se topeste ciocolata.

3.       Cuajada se dizolva in 50 ml lapte si se toarna peste amestec, dupa ce s-a topit ciocolata.

4.       Se fierbe 5 minute amestecandu-se continuu. Se amesteca pana capata consistenta unei smantani.

5.     Se ia de pe aragaz si se toarna  peste a doua crema cu ajutorul unei linguri ( se lasa amestecul sa cada pe o lingura inclinata peste blat). Se toarna mai incet, pentru a nu face gauri in a doua crema, chiar daca aceasta s-a intarit.

       La mine in poze , a treia crema arata ca si a doua, dar dupa ce s-a intarit s-a putut vedea diferenta. J

      Aceasta este toata reteta magicului tort care este atat de simplu si atat de gustos!  Romanii sunt inteligenti si creativi, motiv pentru care toti iubitorii de arta culinara pot gasi un inlocuitor cuajadei, cum am gasit si eu, acela fiind gelatina. Fata de cuajada, gelatina se intareste mult mai greu si trebuie pusa si la frigider. Am atasat cateva poze la crema facuta cu gelatina, exact ca in reteta noastra, pe care am pus-o apoi in forme de briose, putand fi savurata ca un mic desert racoros, consistenta ei fiind  ca  a unei budinci.




Sii acum, tortuletul meu minunee!














6 comentarii:

  1. A mai ramas ceva ? venim si noi , ne-ati facut o pofta !!!!
    Arata minunat si cred ca-i deosebit , iar numele ... e super feminin .

    RăspundețiȘtergere
  2. Supeeeer!!!! Si foarte foarte delicioooos !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata delicios.cam pt cate persoane e?se poate dubla cantitatea pt a fi tortul pt mai multe persoane,pt o aniversare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam 8 portii, depinde de marimea lor. Bineinteles ca se poate dubla cantitatea, dar va va trebui o forma de tort mai mare.

      Ștergere
  4. Unde găsesc și eu cojada in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  5. Unde se gaseste cuajada in Bucuresti?

    RăspundețiȘtergere