joi, 1 mai 2014

Mancarica de limba de vitel cu garnitura de morcovi si dovlecei

Cu toti am mancat pulpite, piept de pui, costita de porc/miel, dar cine a mancat ceva mai special, si anume limba de vitel? Probabil ca te gandesti ca este scarbos si ca tu nu vei manca niciodata asa ceva, dar, crede-ti-ma, v-ar parea rau daca nu ati face-o!




Timp de pregatire: 02:00 ore
Numar portii: 8 portii
Grad de dificultate: mediu

Ingrediente

     1.   Mancarica de limba de vitel
  • limba de vitel
  • masline
  • 6 cepe verzi si o jumatate de ceapa alba (eu am pus si ceapa verde, de obicei se pune ceapa alba)
  • cateva foi de dafin
  • 2-3 linguri de bulion
     2.   Garnitura
  • 4-5 morcovi
  • 6 dovlecei
  • unt( pentru ungerea tavii si cateva bucatele de unt pentru garnitura) 

Preparare

Mancarica de limba de vitel

  1. Limba de vitel se pune la fiert ( eu am pus-o intr-o oala de fier sub presiune, deoarece se fierbe destul de greu).
  2. Dupa fierbere se curata de piele si se taie cubulete sau felii.
  3. Se spala maslinele pentru a nu fi prea sarate.
  4. Se taie ceapa marunt.
  5. Se caleste ceapa, dupa aceea se adauga bulion si 2-3 polonice din zeama in care a fiert limba.
  6. Dupa ce dau in clocot se adauga maslinele, foile de dafin si bucatile de limba.
  7. Se lasa sa mai fiarba 30 min.
Garnitura

  1. Morcovii si dovleceii se curata si se taie fasii precum cartofii prajiti (eu m-am folosit de un aparat pe care il aveam in casa).

  2. Se unge tava cu putin unt, se pun morcovii si cateva bucatele de unt printre fasii, precum si 1 polonic din zeama lasata de limba de vitel la fierbere.
  3. Se baga in cuptor cca. 30 min.
  4. Dupa aceea se scoate si se adauga si dovleceii ( se gatesc mai repede; de aceea nu i-am adaugat o data cu morcovii, pentru a nu se distruge); se adauga iarasi cateva bucatele de unt, precum si sare si piper dupa gust.
  5. Se baga la cuptor aproximativ 15 min.


Aceasta mancarica de limba de vitel se mananca de obicei cu pilaf sau cu piure de cartofi, dar, la fel de bine merge si aceasta garnitura, care este mai sanatoasa. Daca incercati una din aceste retete, nu uitati sa-mi trimite-ti poze la adresa de e-mail : miefomicalaburtica@yahoo.com si nu in ultimul rand:

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu